Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Helsehuset
Søndergade 15
4900 Nakskov
CVR nr.: 37380253
Telefon: 20421002
Email: kundeservice@helsehuset-nakskov.dk

Priser

Hos Helsehuset tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte/udgåede varer.

Betaling

Helsehuset modtager betaling med følgende betalingsformer:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • Maestro
  • Mastercard
  • American Express
  • JCB
  • UnionPay
  • Mobilepay

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK (danske kroner) og inklusive moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Fragt & leveringsbetingelser

HelseHuset samarbejder med GLS, som leverer vores pakker. Du kan finde info om deres leveringsbetingelserne herunder.

Ved bestilling inden kl. 14.00 på hverdage – afsendes din pakke samme dag.

Til GLS PakkeShop:

PakkeShop er en fleksibel leveringsform til private modtagere. Vælg selv i hvilken PakkeShop, du vil hente din pakke.

Når du indtaster din mailadresse og dit telefonnummer sender GLS automatisk en mail/sms til dig, når din pakke er klar til afhentning.

Husk at medbringe pakkenummer og gyldigt ID, når du henter pakken.

Til din privatadresse:

Når du bestiller med levering på din privatadresse, har du mulighed for at ændre din levering.

Når pakken er sendt, sender GLS en mail til dig. I denne mail kan du ændre din levering til f.eks. en PakkeShop, en anden adresse, levering en anden dag eller du kan lave en fuldmagt, så GLS må levere din pakke uden kvittering.

Hvis du ikke reagerer på mailen, forsøger GLS at levere din pakke på din adresse. Er du ikke hjemme, bliver pakken leveret i en GLS PakkeShop nær dig, og du får information om dette.

Til en erhvervsadresse:

Husk at afstemme med din arbejdsplads, om det er i orden med levering af dine private pakker.

GLS leverer pakken sammen med andre pakker til varemodtagelsen eller der hvor GLS normalt leverer pakker.

Fragtpriser i Danmark

Afhent i butik:

Du kan til enhver tid afhente din bestilling i vores butik i Nakskov og spare fragten.

Ordrer over 499 kr. :  

0 kr. /Fri fragt til GLS PakkeShop

Ordrer under 499 kr.

Levering til GLS PakkeShop 45 kr.

Levering til din privatadresse: 75 kr.

Levering til en erhvervsadresse: 56 kr.

Leveringstid

1-3 hverdage

Fragtpriser til udlandet

Det er desværre endnu ikke muligt at få pakker leveret til udlandet.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i rimelig tid efter du har opdaget manglen/fejlen. Helsehuset vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten bedes du kontakte os på kundeservice@helsehuset-nakskov.dk.

Eventuelle returforsendelser skal sendes direkte til:
Helsehuset
Søndergade 15
4900 Nakskov
Vi modtager ikke forsendelser sendt pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kundeservice@helsehuset-nakskov.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde vores returseddel, som du finder HER og sende varen til:
Helsehuset Nakskov
Søndergade 15
4900 Nakskov

Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde udgifter til fragt i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores returseddel.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Afhentning i butik

På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores butik i Nakskov. På denne måde er det muligt at købe og dermed reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da varen afhentes i vores butik, gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores butik.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Helsehuset. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder

Hvis du ønsker at klage, skal du altid henvende dig direkte til os først. Hvis vi ikke i fællesskab kan finde frem til en løsning, har du mulighed for at henvende dig til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

nh@naevneneshus.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse kundeservice@helsehuset-nakskov.dk